Thursday, October 2, 2008

The Sumo Fall Tournament! 大相撲秋場所!

This year’s Aki Basho, is a Basho to forget. Yokozuna Asashoryu left after five losses. I really hope that he can pull himself together, and concentrate on Sumo and do some real practice. He should worry about business in Mongolia later.

今年の秋場所は、もう忘れたいです。横綱朝青龍は五敗で休場しました。これからしっかりして、ちゃんと稽古をやってほしいです。モンゴルで商売するなどは将来に考えた方がいいです。

Of the Ozeki, Kaio and Chiyotaikai managed to hang in there, and Kotomitsuki did well. But Kotooshu barely squeaked by, only getting his eighth win on the last day. I guess his Yusho was just a rare event, we are back to the old Kotooshu.

大関を見ると、魁皇と千代大海はまだ生きています、まあ、琴光喜がよくやりました。しかし琴欧州はぎりぎりでした、彼はやっと千秋楽で勝ち越し出来ました。今年の五月優勝はただ珍しい事でした。普通の琴欧州は戻りましたでしょう。

Toyonoshima fought many good bouts, even though he ended up with a losing record. I hope he can stay in Sanyaku at Komusubi. And Baruto made a heroic effort, 6 wins in the last six days to give him a kachi-koshi. Even though he only ended up with eight wins, he was a new Komusubi, and life is hard in that spot. I would cheer for him as a Sekiwake.

豊ノ島は負け越しでも、いい取り組みがいっぱい有りました。小結に成って、三役に残れると望んでいます。把瑠都は英雄的な努力をしました、最後の六日間で6勝して勝ち越しに成りました。彼は8勝だけでも、新小結でしたから、新小結の人生はつらいです。関脇に成って、応援したいです。

But the real bright spot is Ama. 12 wins, not bad. Next Basho, if he gets 11 wins or more, Ozeki promotion is a strong possibility. I will be cheering for him as well.

しかし一番いい話しは安馬でした。12勝は悪くないです。次の場所で、もし11勝を取りましたら、大関に成る可能性は強いです。私は必ず安馬に応援します!

And of course Yokozuna Hakuho performed like clockwork, dropping only one match.
So that leaves one Komusubi slot to fill, but the upper Maegashira ranks are a mess. The only possibility that I can see is Aminishiki at East 4 with 8 wins, or Goeido at West 5 with 10 wins.

勿論白鵬は素晴しい相撲をしました、一回だけ負けました。それで、もう一人の小結は誰でしょう?私の考えで東4安美錦、8勝、それとも西5豪栄道10勝、に成るでしょう。

Now about the affair with Mr. Soslan Alexsandrovich Gagloev, the former Wakanoho. This young man is seriously misinformed. I never liked his strange hand movements at the Shikiri; I always thought it was a sign of excessive egoism. I was correct.

それで、ガグロエフ ソスラン アレクサンドルヴィッチ、元若ノ鵬の事件について書きます。この若い男が人生を分かっていません。取り組みの仕切りで、彼の変な手動きが私は嫌いでした。これを見ると私は彼が自我有り過ぎと思いました。やっぱり、私の考えは正しいでした。

Now it seems that he thinks he will reform Sumo, all by himself. And that he will be returned to his status and be a hero. What an idiot. He forgets that by possessing an illegal drug he committed a crime. His treatment by the police was very lenient; he could have spent time in jail.

何とか、大相撲の世界を自分だけで改正すると考えているらしい。それと、その大相撲世界を改正してから英雄で相撲界に戻ると考えているみたい。しかし、彼が違反大麻を持って犯罪をやった事が忘れています。警察の扱いはとても優しかった。懲役の可能性も有りました。

Somebody should sit down and have a serious talk with this man. The best thing for him to do is to save as much money as possible and return to Russia. If he stays in Japan, he will simply spend all his funds to no purpose.

どこかのだれかがこの若い男に人生の本音を教えた方がいいです。一番いい事は貯金したお金を持って、ロシアへ帰る事です。日本に残ったら、意味が無い活動でお金を使うしか成りません。

In any case, there is sure to be a lot of changes in the Banzuke before next Basho!

とにかく、次の場所の番付に変化はいっぱい有るでしょう!



No comments: